Merhaba arkadaşlar,
Bu çalışmamızda insansız hava aracımıza faaliyet gösteren patlar motorumuza çeşitli testler uygulayıp, sonuçlarına göre uçuş süresi, yakıt sarfiyatı, uygun irtifa değeri ve benzeri verileri elde etmiş olacağız.
Öncelikle kullanacağımız yakıtı belirliyor ve beher kullanılarak her gaz kolu aşamasında eş litrede yakıt ekliyoruz. Bu çalışmayı 200 ml yakıt kullanarak çeşitli gaz kolu ayarında yakıt tüketiminin nasıl değiştiği ve esas olarak yakıt tüketme süresinin öğrenilmesi için yapıyoruz.
Yakıtımızı motorumuza ekliyor ve çalıştırıyoruz. Çalışmada yüzde 15 nitrojen içeren yakıt kullanılmıştır. Test platformumuz üzerinde bulunan takometre ile devir sayısını, yatay olarak konumlandırılmış olan kantar ile de elde edilen güç gram cinsinden ölçülüyor.
Bu işlemleri farklı gaz kollarında yaparak hem ekonomik uçuş aralığı öğrenilmiş, hemde genel bir uçuşta yakıt sarfiyatı ortalama olarak hesaplanmıştır.
Yukarıdaki resimde de göreceğiniz şekilde, gaz kolu belirli bir aşamaya getirilmiş ve yakıtın bitmesi beklenirken kronometre ile de süre ölçülmüştür.
Bu çalışma sonuçlarına göre:
şekillerdeki gibidir.
Bu çalışmamızda insansız hava aracımıza faaliyet gösteren patlar motorumuza çeşitli testler uygulayıp, sonuçlarına göre uçuş süresi, yakıt sarfiyatı, uygun irtifa değeri ve benzeri verileri elde etmiş olacağız.
Öncelikle kullanacağımız yakıtı belirliyor ve beher kullanılarak her gaz kolu aşamasında eş litrede yakıt ekliyoruz. Bu çalışmayı 200 ml yakıt kullanarak çeşitli gaz kolu ayarında yakıt tüketiminin nasıl değiştiği ve esas olarak yakıt tüketme süresinin öğrenilmesi için yapıyoruz.
Yakıtımızı motorumuza ekliyor ve çalıştırıyoruz. Çalışmada yüzde 15 nitrojen içeren yakıt kullanılmıştır. Test platformumuz üzerinde bulunan takometre ile devir sayısını, yatay olarak konumlandırılmış olan kantar ile de elde edilen güç gram cinsinden ölçülüyor.
Bu işlemleri farklı gaz kollarında yaparak hem ekonomik uçuş aralığı öğrenilmiş, hemde genel bir uçuşta yakıt sarfiyatı ortalama olarak hesaplanmıştır.
Yukarıdaki resimde de göreceğiniz şekilde, gaz kolu belirli bir aşamaya getirilmiş ve yakıtın bitmesi beklenirken kronometre ile de süre ölçülmüştür.
Bu çalışma sonuçlarına göre:
şekillerdeki gibidir.
Comments
Post a Comment