Bu çalışmamızda uzun bir süre çalışmayıp kuytu köşelere atılmış bir patlar motoru tekrar hayata getirmeye çalışacağız. Motorumuz O.S.'nin 4 zamanlı motoru. Aksiyonel model uçaklarda sıkça kullanılan türden bir motor. Bakalım o eski cafcaflı günlerine tekrar döndürebilecek miyiz ? (:
Tabi böyle sorunlarla çok sık karşılaşılmıyor, bu çalışmamdaki temel maksadım en azından 4 zamanlı bir patlar motorun içi nasıldır, nasıl çalışır. Fikir sahibi olmanız sebebiyle mühim bir çalışma oldu.
Öncelikle motoru parçalarına ayırmanız gerekiyor. Bu aşamada patlatacağınız vidalar olabilir, yedeğini bulundurduğunuz sürece sıkıntı yok. Diğer taraftan nasıl toplayacağınızı da sökerken aklınızın bir kenarına yazın.Zira toplarken iyi usta misali parça artırmak istemeyiz (:
Kirin ve pasın çözülmesi için WD - 40 kullandım, sizde uygun bir pas sökücü kullanarak paslı yerlere parlaklık kazandırabilirsiniz.
Diğer taraftan motorun en işlek kısımlarından olan bu iki parçayı özellikle alkole yatırıyorum, videoda tüm parçaları alkole yatıracağımı söylüyorum fakat diğer parçaların buna çok da ihtiyacının olmadığını gördüm.
Bu parçalar alkolde iken diğer parçaları yüzeysel şekilde alkolle ve gereken yerleri pas sökücü yardımıyla temizliyorum.
Özellikle sübap başları ve piston yatağı pıhtılaşmış yakıt sebebi ile sürtünmeye maruz kalıyorlar, iyice temizliyoruz.
Egzozu açtığımda pek bir kirlilik göremediğim için tekrar birleştiriyorum.
Üstteki resimde rulman çeperinin paslandığını görebilirsiniz, normalde harekete katılmayan parça fakat krank milimizin kenarında belirli bir sürtünmeye sebep oluyor.
Bu sebepten kendilerini pas sökücümüz ile bir çay içmeye davet ediyoruz...
Fakat o da ne?? pas sökücümüze bir talip daha var...
Neyse videoyu izleyelim (:
Comments
Post a Comment