İyi çalışmalar;
Kapatmaz iseniz motor gerekli vakum gücünü sağlayamaz ve motorunuz çalışmaz. Burada ben içine yapıştırıcı sıktığım çıkışı tel ile de tutturarak iyice kapattım.
Şekilde gördüğünüz gibi iki adet borunuzun gövdeden geçirilip motora ulaştırmanız gerekli. Diğer taraftan motor kolu - servo bağlantısını da yapmanız gerekli. Buradaki mil servodan geliyor ve motor koluna bağlanmamış halde.
Diğer bir önem arz eden husus, depoyu titreşimden olabildiğince korumaktır. Çünkü titreşim yakıtın köpürmesine sebep olur ve bu kanallardan motora kabarcıklı olarak aktarılır. Dolayısıyla motorunuz tekler ve hatta durur. Burada görülen sarı sünger ve içeride az görülen pembe sünger depoyu titreşimden korumak amacıyla kullanıldı.
Motor testine gelecek olursak öncelikle ihtiyacımız olan tabi ki yakıt (:
Tamam yakıtımız var peki depoya nasıl koyacağız, kapağı falan da yok ki boca edelim üzerine?
Bunun için yakıt pompası kullanıyoruz. Bir ucunu yakıt bidonuna sarkıtıp diğer ucunu motora bağlanacak olan depo borusuna takıyoruz.
Ters yöne çevirmemeye dikkat edin. Depo dolunca da egzoza bağlanacak olan ikinci çıkıştan akmak isteyen yakıtı görüp boruları yerlerine bağlıyoruz.
Tamamdır, depoyu da doldurduk peki ya şimdi ?
Motordaki yakıtı yakmak için buji ısıtıcısını kullanacağız, bu arkadaşı buji üzerine takıp bir miktar bekliyoruz. Nasıl çalıştığını görmek için bujiyi yerinden söküp kızarmasını izleyebilirsiniz. Tabi buji ısıtıcınızın pilinin dolu olmasına dikkat edin, zira çakmakla tutturamıyorsunuz (:
İkinci aşamada başlatıcı(starter) dediğimiz arkadaşa ihtiyacımız olacak.
Bu arkadaşı motorumuza ilk hareketi vermek için kullanıyoruz. Burada önemli nokta bazen motor başlatıcıyı zorlayabilir. Bu durumlarda başlatıcı 30 amper ve üzeri akım çekebiliyor. Yani sağlam bir akünüzün, bataryanızın olması lazım.
Biz burada bildiğiniz akü kullanacağız. Çıkışımız 12 Volt.
Başlatıcınızı akünüze bağlayıp uçağınızın başına geçebilirsiniz (:
Bu gün parçalarını birleştirip tam hale getirdiğimiz hobi uçağımızın motor testini yapacağız.Bunu yapmak için öncelikli olarak motor-depo bağlantısını doğru şekilde yapmış olmanız gerekiyor.Deponuzdan iki adet çıkış alıyorsunuz.Eğer üç çıkışlı bir depoya sahipseniz birini sıkıca kapatmanız gerekli, yada bu çıkışı depoyu doldurmak için ayrı bir kanal olarak kullanabilirsiniz.
Kapatmaz iseniz motor gerekli vakum gücünü sağlayamaz ve motorunuz çalışmaz. Burada ben içine yapıştırıcı sıktığım çıkışı tel ile de tutturarak iyice kapattım.
Şekilde gördüğünüz gibi iki adet borunuzun gövdeden geçirilip motora ulaştırmanız gerekli. Diğer taraftan motor kolu - servo bağlantısını da yapmanız gerekli. Buradaki mil servodan geliyor ve motor koluna bağlanmamış halde.
Diğer bir önem arz eden husus, depoyu titreşimden olabildiğince korumaktır. Çünkü titreşim yakıtın köpürmesine sebep olur ve bu kanallardan motora kabarcıklı olarak aktarılır. Dolayısıyla motorunuz tekler ve hatta durur. Burada görülen sarı sünger ve içeride az görülen pembe sünger depoyu titreşimden korumak amacıyla kullanıldı.
Motor testine gelecek olursak öncelikle ihtiyacımız olan tabi ki yakıt (:
Tamam yakıtımız var peki depoya nasıl koyacağız, kapağı falan da yok ki boca edelim üzerine?
Bunun için yakıt pompası kullanıyoruz. Bir ucunu yakıt bidonuna sarkıtıp diğer ucunu motora bağlanacak olan depo borusuna takıyoruz.
Ters yöne çevirmemeye dikkat edin. Depo dolunca da egzoza bağlanacak olan ikinci çıkıştan akmak isteyen yakıtı görüp boruları yerlerine bağlıyoruz.
Tamamdır, depoyu da doldurduk peki ya şimdi ?
Motordaki yakıtı yakmak için buji ısıtıcısını kullanacağız, bu arkadaşı buji üzerine takıp bir miktar bekliyoruz. Nasıl çalıştığını görmek için bujiyi yerinden söküp kızarmasını izleyebilirsiniz. Tabi buji ısıtıcınızın pilinin dolu olmasına dikkat edin, zira çakmakla tutturamıyorsunuz (:
İkinci aşamada başlatıcı(starter) dediğimiz arkadaşa ihtiyacımız olacak.
Bu arkadaşı motorumuza ilk hareketi vermek için kullanıyoruz. Burada önemli nokta bazen motor başlatıcıyı zorlayabilir. Bu durumlarda başlatıcı 30 amper ve üzeri akım çekebiliyor. Yani sağlam bir akünüzün, bataryanızın olması lazım.
Biz burada bildiğiniz akü kullanacağız. Çıkışımız 12 Volt.
Başlatıcınızı akünüze bağlayıp uçağınızın başına geçebilirsiniz (:
Comments
Post a Comment