Merhaba arkadaşlar;
Bu çalışmamda hobi uçak almayı düşünen veya hakkında fikir sahibi olmak isteyenler için kutusundan çıkardıktan sonra kurulum için yapılması gerekenleri göstermek istedim.
Uçak alındıktan sonra yanında kurulumunu gösteren bir adet dökümanla geliyor, buraya kadar güzel fakat yapılması gerekenler pek öyle maket uçak yapmaya benzemiyor. Burada anlatacaklarım Black Horse Model markasının Bravo 303 adlı uçağına ait olacak, bilginize.
Başlayacak olursak öncelikle kanatların servolarını yerleştiriyorum, bunun için kanat üzerindeki kaplamanın bir kısmını keserek servo için yer açıyorum. Bu yer zaten üretici tarafından belirlenmiş, özel servo yeri.
Kesilen kısım için servomu hazır hale getiriyorum.Kulanım durumu sebebi ile başlıklarından sadece tek taraflı olanı kullanacağım.
Servomuzu hazırladıktan sonra kablosuna uzatma ekleyip, kanadın yan kesitinden çıkarıyoruz ve servoyu boşluğa sıkıca vidalıyoruz.
Servomuzu yerleştirdikten sonra yalpaç (aileron) için yekemizi hazır hale getiriyoruz.
Görüldüğü gibi beş parçadan oluşuyor, bunları uygun şekilde birleştirip somunla yalpaç'a sabitledikten sonra birde süper yapıştırıcı ile sağlamlığı artırıyoruz.
Resimdeki gibi yekeyi tamamladıktan sonra servo-yeke bağlantısını yapıyoruz, sonuç olarak kanatlar tamamlandı.
Gövdenin ortasından destek borusunu geçirdikten sonra kanatları plastik vidalarla gövdeye sabitliyorum, temiz iş.
Kanatlar hazır durumda, sıra geldi kuyruğu tamamlaya. Kuyruk için öncelikle irtifa dümenini (elevator) hazır hale getiriyoruz, tabi kanatlarda olduğu gibi bunda da gövde üzerinde servo yerleri mevcut, iş kaplamayı kesmekte.
Kestiğimiz kaplama bölgesine kanatta yaptığımız gibi servomuzu güzelce yerleştiriyoruz.Tabi yine kanatta olduğu gibi irtifa dümenine de yekemizi ekliyoruz.
Buradaki ayrıntı, firma irtifa dümenini sağ ve sol olmak üzere iki parçadan oluşturmuş, bu yüzden servo ve yeke muhabbetini diğer tarafa da uyguluyoruz.Daha sonra ise servo-yeke bağlantısını yapıyoruz.
İrtifa dümeni tamamlandığına göre istikamet dümenine (rudder) geçebiliriz.
Bu kısımda irtifa dümenini yaptığımız şekilde istikamet dümenini de epoxy kullanarak gövdeye yapıştırıyoruz.
İstikamet dümenine takmak üzere kanatçığa yeke takarak hazır hale getiriyoruz.
Kanatçık hazır, istikamet dümenine taktıktan sonra yeke- servo bağlantısını yapıyoruz. Servosu gövdenin ortasında olan bu arkadaş için firma gövde içerisine iki adet tel döşemiş, bağlantıyı bunlar sayesinde yapıyoruz.
Bu adımdan sonra minik arka tekerimizi de sisteme istikamet dümeni ile hareket edecek şekilde ekliyoruz.
Motorunu da bağladık mı test etmeye geçebiliriz.
Motorumuz O.S.'nin 4 zamanlı patlar motoru, klavuzunda gösterildiği üzere ters şekilde bağladık.
Servoları test edecek olursak, bunun için bir adet kumanda ve alıcısına ihtiyacımız var, bunun için ben Futaba'nın 6 kanallı kumandasını kullandım.
Alıcı-servo bağlantılarını kumandadaki kontrol tuşlarına uyacak şekilde yapıyoruz.
Uçağımız test için hazır. Uçtuğunu görmek için takipte kalın ;)
Bu çalışmamda hobi uçak almayı düşünen veya hakkında fikir sahibi olmak isteyenler için kutusundan çıkardıktan sonra kurulum için yapılması gerekenleri göstermek istedim.
Uçak alındıktan sonra yanında kurulumunu gösteren bir adet dökümanla geliyor, buraya kadar güzel fakat yapılması gerekenler pek öyle maket uçak yapmaya benzemiyor. Burada anlatacaklarım Black Horse Model markasının Bravo 303 adlı uçağına ait olacak, bilginize.
Başlayacak olursak öncelikle kanatların servolarını yerleştiriyorum, bunun için kanat üzerindeki kaplamanın bir kısmını keserek servo için yer açıyorum. Bu yer zaten üretici tarafından belirlenmiş, özel servo yeri.
Kesilen kısım için servomu hazır hale getiriyorum.Kulanım durumu sebebi ile başlıklarından sadece tek taraflı olanı kullanacağım.
Servomuzu hazırladıktan sonra kablosuna uzatma ekleyip, kanadın yan kesitinden çıkarıyoruz ve servoyu boşluğa sıkıca vidalıyoruz.
Servomuzu yerleştirdikten sonra yalpaç (aileron) için yekemizi hazır hale getiriyoruz.
Görüldüğü gibi beş parçadan oluşuyor, bunları uygun şekilde birleştirip somunla yalpaç'a sabitledikten sonra birde süper yapıştırıcı ile sağlamlığı artırıyoruz.
Resimdeki gibi yekeyi tamamladıktan sonra servo-yeke bağlantısını yapıyoruz, sonuç olarak kanatlar tamamlandı.
Gövdenin ortasından destek borusunu geçirdikten sonra kanatları plastik vidalarla gövdeye sabitliyorum, temiz iş.
Kanatlar hazır durumda, sıra geldi kuyruğu tamamlaya. Kuyruk için öncelikle irtifa dümenini (elevator) hazır hale getiriyoruz, tabi kanatlarda olduğu gibi bunda da gövde üzerinde servo yerleri mevcut, iş kaplamayı kesmekte.
Kestiğimiz kaplama bölgesine kanatta yaptığımız gibi servomuzu güzelce yerleştiriyoruz.Tabi yine kanatta olduğu gibi irtifa dümenine de yekemizi ekliyoruz.
Buradaki ayrıntı, firma irtifa dümenini sağ ve sol olmak üzere iki parçadan oluşturmuş, bu yüzden servo ve yeke muhabbetini diğer tarafa da uyguluyoruz.Daha sonra ise servo-yeke bağlantısını yapıyoruz.
İrtifa dümeni tamamlandığına göre istikamet dümenine (rudder) geçebiliriz.
Bu kısımda irtifa dümenini yaptığımız şekilde istikamet dümenini de epoxy kullanarak gövdeye yapıştırıyoruz.
İstikamet dümenine takmak üzere kanatçığa yeke takarak hazır hale getiriyoruz.
Kanatçık hazır, istikamet dümenine taktıktan sonra yeke- servo bağlantısını yapıyoruz. Servosu gövdenin ortasında olan bu arkadaş için firma gövde içerisine iki adet tel döşemiş, bağlantıyı bunlar sayesinde yapıyoruz.
Bu adımdan sonra minik arka tekerimizi de sisteme istikamet dümeni ile hareket edecek şekilde ekliyoruz.
Motorunu da bağladık mı test etmeye geçebiliriz.
Motorumuz O.S.'nin 4 zamanlı patlar motoru, klavuzunda gösterildiği üzere ters şekilde bağladık.
Servoları test edecek olursak, bunun için bir adet kumanda ve alıcısına ihtiyacımız var, bunun için ben Futaba'nın 6 kanallı kumandasını kullandım.
Alıcı-servo bağlantılarını kumandadaki kontrol tuşlarına uyacak şekilde yapıyoruz.
Uçağımız test için hazır. Uçtuğunu görmek için takipte kalın ;)
Comments
Post a Comment