Merhaba;
Bu çalışmamızda Arduino uygulamalarımızı bir kenara bırakarak renkli Processing dünyasına renkli bir adım atmayı deneyeceğiz.
Çalışmamı anlatacak olursam, programı çalıştırdığınız zaman bir harf girmeniz gerekiyor.
Girebileceğinizi harfler:
Eğer 'm' harfine basılı tutarak farenize tıklarsanız mavi bir kare şeklini ekrana basacaksınız.Aynı şekilde diğer harflere basılı tutarak çeşitli renklerde kareler elde edebilirsiniz.
Diğer bir seçenek ise 'ç' harfine basmanızdır, bastıktan sonra ekranın ortasını merkez kabul eden bir çubuğun diğer ucunun konumunu siz belirleyeceksiniz.
Son olarak 'z' harfine basıp ekrana bir kere tıklamanızı ekranı temizleyecektir.
Çocukların renkleri öğrenmesi için güzel bir oyun olması ümidi ile (:
Kaynak kodu için :
//Processing ile Renkli bir oyun denemesi
//M.Furkan Bahat
int k,y,m;
void setup()
{
size (1350,690);
}
void draw()
{
if(mousePressed)
{
if (keyPressed)
{
switch (key) {
case 'k':
k = 255;
y = 0;
m = 0;
fill(k, y, m);
rect(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'y':
k = 0;
y = 255;
m = 0;
fill(k, y, m);
rect(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'm':
k = 0;
y = 0;
m = 255;
fill(k, y, m);
rect(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 's':
k = 255;
y = 255;
m = 0;
fill(k, y, m);
rect(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'p':
k = 255;
y = 0;
m = 255;
fill(k, y, m);
rect(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 't':
k = 0;
y = 255;
m = 255;
fill(k, y, m);
rect(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'b':
k = 255;
y = 255;
m = 255;
fill(k, y, m);
rect(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'x':
k = 0;
y = 0;
m = 0;
fill(k, y, m);
rect(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
default:
break;
}
}
if (key == 'ç' )
{
triangle(mouseX, mouseY,mouseX, mouseY, 675, 345);
}
if (keyPressed != true)
{
switch (key)
{
case 'k':
k = 255;
y = 0;
m = 0;
fill(k, y, m);
ellipse(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'y':
k = 0;
y = 255;
m = 0;
fill(k, y, m);
ellipse(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'm':
k = 0;
y = 0;
m = 255;
fill(k, y, m);
ellipse(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 's':
k = 255;
y = 255;
m = 0;
fill(k, y, m);
ellipse(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'p':
k = 255;
y = 0;
m = 255;
fill(k, y, m);
ellipse(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 't':
k = 0;
y = 255;
m = 255;
fill(k, y, m);
ellipse(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'b':
k = 255;
y = 255;
m = 255;
fill(k, y, m);
ellipse(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'x':
k = 0;
y = 0;
m = 0;
fill(k, y, m);
ellipse(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
default:
break;
}
if(key == 'z')
{
background(209);
}
}
}
}
Bu çalışmamızda Arduino uygulamalarımızı bir kenara bırakarak renkli Processing dünyasına renkli bir adım atmayı deneyeceğiz.
Çalışmamı anlatacak olursam, programı çalıştırdığınız zaman bir harf girmeniz gerekiyor.
Girebileceğinizi harfler:
- Kırmızı için : k
- Yeşil için : y
- Mavi için : m
- Sarı için : s
- Pembe için : p
- Turkuaz için : t
- Beyaz için : b
- Siyah için : x
- Ekranın ortasından başlayan çubuklar için : ç
- Ekranı temizlemek için : z
Eğer 'm' harfine basılı tutarak farenize tıklarsanız mavi bir kare şeklini ekrana basacaksınız.Aynı şekilde diğer harflere basılı tutarak çeşitli renklerde kareler elde edebilirsiniz.
Diğer bir seçenek ise 'ç' harfine basmanızdır, bastıktan sonra ekranın ortasını merkez kabul eden bir çubuğun diğer ucunun konumunu siz belirleyeceksiniz.
Son olarak 'z' harfine basıp ekrana bir kere tıklamanızı ekranı temizleyecektir.
Çocukların renkleri öğrenmesi için güzel bir oyun olması ümidi ile (:
Kaynak kodu için :
//Processing ile Renkli bir oyun denemesi
//M.Furkan Bahat
int k,y,m;
void setup()
{
size (1350,690);
}
void draw()
{
if(mousePressed)
{
if (keyPressed)
{
switch (key) {
case 'k':
k = 255;
y = 0;
m = 0;
fill(k, y, m);
rect(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'y':
k = 0;
y = 255;
m = 0;
fill(k, y, m);
rect(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'm':
k = 0;
y = 0;
m = 255;
fill(k, y, m);
rect(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 's':
k = 255;
y = 255;
m = 0;
fill(k, y, m);
rect(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'p':
k = 255;
y = 0;
m = 255;
fill(k, y, m);
rect(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 't':
k = 0;
y = 255;
m = 255;
fill(k, y, m);
rect(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'b':
k = 255;
y = 255;
m = 255;
fill(k, y, m);
rect(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'x':
k = 0;
y = 0;
m = 0;
fill(k, y, m);
rect(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
default:
break;
}
}
if (key == 'ç' )
{
triangle(mouseX, mouseY,mouseX, mouseY, 675, 345);
}
if (keyPressed != true)
{
switch (key)
{
case 'k':
k = 255;
y = 0;
m = 0;
fill(k, y, m);
ellipse(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'y':
k = 0;
y = 255;
m = 0;
fill(k, y, m);
ellipse(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'm':
k = 0;
y = 0;
m = 255;
fill(k, y, m);
ellipse(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 's':
k = 255;
y = 255;
m = 0;
fill(k, y, m);
ellipse(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'p':
k = 255;
y = 0;
m = 255;
fill(k, y, m);
ellipse(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 't':
k = 0;
y = 255;
m = 255;
fill(k, y, m);
ellipse(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'b':
k = 255;
y = 255;
m = 255;
fill(k, y, m);
ellipse(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
case 'x':
k = 0;
y = 0;
m = 0;
fill(k, y, m);
ellipse(mouseX, mouseY, 50, 50);
break;
default:
break;
}
if(key == 'z')
{
background(209);
}
}
}
}
Comments
Post a Comment